18.3.13

Longboardkick xD

Bilfärd i en timme, vi hamnar ute på en typisk svensk åker. Jordvägen var smalare än bilen, hmm... gps-koordinaterna var några hundra meter fel xP "bumpy ride", haha..

Warehouse, som är en stor lagerlokal, var svinkall! Långkalsonger, flera tröjor och mössa :) tur att jag älskar varma kläder... Det var många härliga människor på plats, och lokalen var fylld med ramper, platåer, hippiejump, skateramp mm mm. Och en härlig gubbe som sålde korv.

Dax att ta sig an den där rampen! Storslaget. Man känner sig så liten, när man står där uppe, hjärtat bultar och man hinner tänka "nu åker jag" ett flertal gånger innan man gör det. Adrenalinrusch! :D

Martina, min kvinnliga bil-kumpan som saknat longboarden hela vintern. Hon fastnade för bräd-sporten så sent som i höstas. Inte så mycket åkning i benen. Men det hindrade henne inte, hon tog den där rampen (efter några lugnande ord från oss andra, "det är inget svårt, vi lovar!") i början när vi kom dit. Och vilken tur! För sedan åkte hon konstant nerför rampen resten av dagen, och sprang upp igen. :) lyckan när man klarar av någonting man egentligen är rädd för, men man gör det ändå! :D

Vi var fler tjejer på plats! Så himla kul. Jag, Martina, Malin, Fanny, Boel & Antonia! Vilket gäng, ni är så härliga allihop. :) Göteborgs-brudarna som kör i vått och torrt tog självklart första initiativet till att hoppa i den stora "hopp-rampen". Då var jag också tvungen att prova såklart... och vilken kick! Man blir så lycklig. Visserligen fick vi inga jättehöjder, men jag ska säga er att det var inte det lättaste. Först ta ALL fart man kunde i startrampen, huka sig ner, koncentration, närma sig hoppet i hög fart, känna sig liten som en ärta i jämförelse med hoppet, och bestämma sig för att bara köra på!.. wow

I say no more.
Det var en riktigt härlig första longboardresa för i år, och jag vill ha mer!

Startrampen
John visar hur man hoppar
 Malin inspirerar, no fear, hon bara gör det
Fanny lärde sig hoppa hippie-jump*. Så högt som 80cm hoppade hon! STOKE
(*att hoppa över en ribba, brädan åker under, landa på brädan och åka vidare)
Kaspar laddar hårt och kör hinerbanan. 
Martina långt över, hippie-jump.
Martina & Jag
En skön dag kräver ett skönt solkort. Tack Loab för ett grymt arrangemang. Och tack Nordic Surfers Magazine för att ni redan gjort en schyst film :D Vill ni se vilka olika häftiga tävlingar det var under dagen och vilket skönt gäng Longboardåkare som var på plats, så kika filmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar