15.8.13

Longboard i Stockholm

Resan till Sthlm var guld värd!
och många bilder blev det...

Vi rullade dit i en Volkswagen LT 31.  Den gick inte fort och det blev långa bilköer bakom oss. Men den är det mysigaste jag någonsin rest med! :D Ett sovloft, en soffgrupp, ett kök & en liten toa. Everything you really need ^^


Tyvärr blev det ingen Tenacious D konsert. När vi kom dit var kön 500 m lång och 4 m bred. Vi hade ingen chans. Så vi fick helt enkelt mysa av storstan och käka burgare på Broken ist.

Våra reskompisar drog hem på kvällen men vi stannade kvar för att upptäcka Stockholms Longboard kultur. Vi mötte upp med My & Markus. Inbitna brädåkare i Stockholm.

Våra privata söta guider visar oss Bagarebacken. En riktigt goo freeride backe.

Linder skillar loss med en switch Kelly check.
 My slajdar riktigt hard core me gipsad hand.

Vi blev även introducerade för "Ryss". En brutal liten downhill backe. Den älskade jag! Både en klurig höger och en vänster som vi försökte öva slides i. Tyvärr fick vi inga långa stunder där för det ville börja regna varje gång. Därav heller inga bilder just där ifrån.

Highwalley Skateworld.

På nätterna ställde vi oss och sov på parkeringen till Highvalley Skateworld. En nybyggd skatepark med flera longboardvänliga features. Väldigt känt bland longboard åkarna för sitt dike, som var riktigt nice!

Earlygrab ut ur diket.

Och det bästa med hela resan var att jag äntligen hittat mitt skinnställ! :D galet nöjd! Vi gick ner till 118 Second Läder som är känt bland oss Downhillåkare att hjälpa till med skinnställ. Det låg i en riktigt mysig källare. Jag klämde mig svettigt in i flera ställ innan jag hittade rätt. Ett gammalt svart/brunt skinn som förr hade använts som racingställ. Riktigt riktigt coolt! Tyvärr fick jag lämna kvar det för lite omvårdnad, men jag får det imorgon ;) lagom inför SM som börjar på lördag!

Stoked !

Hemkomst
Eftersom vädergudarna inte var på vår sida åkte vi hem en dag tidigare. Lätt val när det skulle blixtra & åska i Stockholm, men hemma skulle det bli soligt. Så vi reste hem på natten, stannade och sov. Sen när vi kom hem på onsdag morgon slängde vi in väskorna och tog en välförtjänt dusch. Sen ut i backarna igen! haha, jag får nog aldrig nog :D

Gänget: Erik, Anton, Frej & Linder.
(Emina & Martina utanför bild.
)

En heldag med hemma gänget. Vi började i Simsjön för att sedan plocka upp fler folk och åka till Lerdala samt en nyintroducerad backe i Timmersdala. Jag filmade ett av våra goaste åk som ni ser i inlägget här nedanför.

Simsjön, avslutande åk.

Förbereder oss i Lerdala.

Stoke från våra herrar, på starten, Lerdala.

Timmersdala, introduceras av Anton & Anton. Riktigt skön asfalt! Jag har aldrig åkt nånting liknande. Vi kom upp i 75 km/h och det kändes som man svävade ovanför marken lixom :D otroligt gött!

Vi filmade ett run, se klippet i tidigare inlägg.

S t o k e d !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar