13.4.14

Grymt Epic Longboard Dag!

Trånghalla SlideJAM

Det blev verkligen en grymt bra dag igår! :3 vi gled nerför backen och lekte hela dagen. Det var massor av busiga unga & vuxna där ;) haha. Jag älskar verkligen att slajda, bara så ni vet.

Grymt foto på mig av Anders Gunnarsson.

Backen var verkligen en utmaning då vi inte ens har något liknande i mina hemtrakter. Första halvan var lagom brant, som vi är vana vid ungefär. Sedan var det en korsning där det spelades skön musik och var gött häng. Därefter fortsatte backen i en rejäl brant ca 100 m lång och 20% lutning som brantast, det tog verkligen musten ur benen! xD Jag orkade sällan koncentrera mig hela vägen ner, haha. Då fick jag skylla mig själv också tyckte brädan...

 Evolver Crew chillin' around

Efter lunch ungefär, då hade sinnet vant sig och slajdsen satt riktigt bra. Men till slut orkade vi knappt gå uppför längre. Jag är sjukt sugen på att åka dit snart igen, vill övervinna den här backen! Perfekt asfalt och perfekt utsikt över fina Vättern!

Här ser ni dom sista 40 m av backen. Foto under "longest standupslide" - tävlingen.

Längsta stående "heelside slide" var det sjukaste jag sett alltså! Att få se i verkligheten vad jag bara har sett på youtube filmer förut. Helt sjukt! Våra svenska killar är inte så pjåkiga dom. Pjäxt tog hem segern med sin 32 m långa stand up. Jag lovar dom tog säkert fart i 60-70 km/h eller nått. Ni måste kika på filmen nedan så ni får se ;O

Film av Simon Anderson, Boardlife. 

Vill ni ser mer foton? Kika foton av Anders Gunnarsson, Linn Andersson och Lovisa Andersson

Vi lever i kalla Sverige men vi lever med stoke! Om man står still fryser man, det är bäst vi rör på oss, haha. Våren är iaf här nu och vissa dagar är det till och med över +10 C och tjuga grader i solen xD makes me happy. Vi var i alla fall ett glatt gäng igår. Några av oss avslutade dagen med tre downhill runs i Torpleden. Mina ben skakade något förfärligt sista åket.
#NöjdTjej efter en hel dag på min kära Rayne Killswitch ^^

Härliga Svenska Longboard entusiaster, Vättern i bakgrunden, Trånhalla, Jönköping 2014
" In my sweet memories "
                                                                                                                                                     foto: Linn Andersson
Stay stoked everyone !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar