21.4.14

Hilliebilly weekend

Den här helgen har jag INTE åkt longboard. Jag fick äntligen prova på att köra lite motocross igen och vi har gjort massa annat gött och varit på äventyr i Skaraborg med mera.


Ibland undrar någon om jag alltid varit så här våghalsig. Visst jag tycker det är kul att åka longboard, gärna fort. Men egentligen handlar det om hur kul jag tycker det är att prova nya saker. Det spelar inte så stor roll om det går fort eller inte. Det handlar om glädjen att få lära sig någonting nytt. Vara stolt över att man klarar av det.

Ibland är det riktigt kämpigt att mota bort tankarna att "det kanske är för svårt" "jag kanske inte klarar av det" "det är inget för mig". Bullshit ! säger jag tillbaka till tankarna då. Såklart jag klarar detta! Min vän klarar ju av det. Jag ska bara lära mig helt enkelt :) jag kan ju fråga hur man gör, eller härma någon annan, skit enkelt. 


Så den här helgen har jag provat att åka motorcross igen. Motorn under mig dånar lite, men jag vet att den bara är sugen på att få köra iväg, precis som jag. Började jätte försiktigt på 1:an dom första varven. Provade hur bromsarna fungerade, provade gasa lite, släppa lite osv. Sen provade jag 2:an och gasade upp hög fart. Hjärtat bultar lite hårdare, jag släpper gasen och låter farten gå ner, och sedan en gång till ;) Lyckan över att jag klarar av det. Men mycket fokus på att känna hur cykeln vill åka under mig. Jag vill inte att han slinter. Ännu mer lycka att övervinna en liten rädsla inombords, farträdslan, och omvandla den till adrenalin istället. Nöjd över att göra något så häftigt!


Det finns så många mer saker jag vill prova på. Och jag kommer fortsätta prova på saker så fort jag får tillfälle. För det förgyller livet så mycket!

Våga prova nya saker, men bestäm dig för att lyckas! Bestäm dig jätte hårt för att göra ditt allra bästa! Så kommer det gå jättebra. Och var stolt efteråt. Berätta för andra vad du har gjort :) och framförallt berätta för dig själv hur grym du har varit som lyckats.

Stay Stoked!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar